duminică, 25 noiembrie 2012

Divanul călător. Un film despre România de Josef Trattner

V-am mai povestit prin mai despre Divanul călător al lui Josef Trattner, un proiect foarte simpatic al artistului austriac, implicând nouă scriitori români - în ordine cronologică, Daniel Vighi, eu, Szabo Robert Csaba, Varujan Vosganian, Ruxandra Cesereanu, Florin Lăzărescu, Filip Florian, Carmen Puchianu, Mircea Dinescu.
Scriam în mai despre proiect aşa:

"Duminică o să mă plimb prin Sibiu, cărând după mine o canapea roşie din styrofoam.
Pe care o s-o trântesc unde mi-e lumea mai dragă şi o să mă aşez la taclale cu un uriaş blond şi surâzător.
Pentru ca, pe negândite, împreună cu uriaşul, să luăm din nou canapeaua în spate ca doi melci umanoizi şi să plecăm spre alt loc de taifas.
Prietenilor care mă vor vedea - nu mă ocoliţi, căinându-mă şi dând din cap cu prietenească îngrijorare. E o chestie serioasă, culturală, zău, cum ar veni. Scrie despre ea până şi în Observator culturalSe cheamă Divanul cultural şi e un proiect al uriaşului blond, pe numele lui oficial Josef Trattner, artist plastic din Wiener Sezession. Josef se plimbă cu canapeaua asta prin câte nouă oraşe din fiecare ţară cuprinsă în proiect, se întâlneşte cu un scriitor din oraşele respective şi poveştile lor despre oraş, împreună cu pozele lui Mircea Struţeanu, care documentează fotografic chestiunea, sunt prinse într-o carte. Pentru România, partenerul proiectului e ICR Viena - de altfel, cartea va fi lansată în noiembrie la Viena".


Josef a montat pe canapea o cameră video şi a filmat câteva minute în fiecare dintre cele nouă oraşe vizitate, precum şi pe drumul dintre ele. După montaj, a rezultat filmuleţul de mai jos - care mi se pare o imagine foarte credibilă a României, aleph-ul ei borgesian.


2 comentarii:

Anonim,  28 noiembrie 2012 la 12:25  

De unde pana unde Varujan Vosganian-Craiova?
Si uite-asa a ratat Craiova intalnirea cu sine...

Radu Vancu 28 noiembrie 2012 la 13:29  

Da, şi eu aş fi putut numi patru-cinci scriitori excelenţi din Craiova care ar fi putut face mai aplicat & mai eficient decât Varujan Vosganian oficiile de Cicerone.

Trimiteți un comentariu

Statistici

  ©Radu Vancu - Sebastian în vis - Template by Dicas Blogger.

SUS