vineri, 25 mai 2012

Divanul călător

Duminică o să mă plimb prin Sibiu, cărând după mine o canapea roşie din styrofoam.
Pe care o s-o trântesc unde mi-e lumea mai dragă şi o să mă aşez la taclale cu un uriaş blond şi surâzător.
Pentru ca, pe negândite, împreună cu uriaşul, să luăm din nou canapeaua în spate ca doi melci umanoizi şi să plecăm spre alt loc de taifas.
Prietenilor care mă vor vedea - nu mă ocoliţi, căinându-mă şi dând din cap cu prietenească îngrijorare. E o chestie serioasă, culturală, zău, cum ar veni. Scrie despre ea până şi în Observator cultural. Se cheamă Divanul cultural şi e un proiect al uriaşului blond, pe numele lui oficial Josef Trattner, artist plastic din Wiener Sezession. Josef se plimbă cu canapeaua asta prin câte nouă oraşe din fiecare ţară cuprinsă în proiect, se întâlneşte cu un scriitor din oraşele respective şi poveştile lor despre oraş, împreună cu pozele lui Mircea Struţeanu, care documentează fotografic chestiunea, sunt prinse într-o carte. Pentru România, partenerul proiectului e ICR Viena - de altfel, cartea va fi lansată în noiembrie la Viena.
Dacă vreţi pe divan, haideţi şi voi la taclale duminică. :)  

4 comentarii:

Florin Oancea 25 mai 2012 la 09:20  

FABULOS !!! Uite așa poezia coboară în stradă ... Ave diva luxuria!

Radu Vancu 25 mai 2012 la 09:26  

Exact, Florin - e poezia în stradă la propriu. :)
Cred că special pentru poezie a fost făcut distihul rusofob care spune:

Dă-i nas lui Ivan
şi se suie pe divan.

(Atâta doar că Ivan e de data asta Vancu - care, în Bulgaria şi Serbia, e chiar diminutivul lui Ivan, am avut un mic şoc când am văzut mamele bulgăroaice şi sârboaice strigând după copii pe stradă: hei, Vancu, şezi binişor! :) )

Anonim,  29 mai 2012 la 15:09  

Cum a fost cu Josef? El e minunat, am vorbit de plimbarea lui prin Romania in martie, la degustarea de vinuri de la ICR. Nu stiam atunci ca va avea onoarea sa te puna si pe tine pe canapea!

Radu Vancu 29 mai 2012 la 16:22  

Toată echipa e foarte bună - adică şi Josef, dar şi Mircea Struţeanu, cu pozele lui cât zece poeme fiecare, şi Adrian Trifu, fără care proiectele lui Josef ar fi cam orfane.
Iar Josef însuşi e într-adevăr un tip de nota zece, şi mai e şi omul care aduce ploaia - de cum a venit canapeaua în Sibiu, peste oraş (care altfel nu e tocmai ploios) s-a abătut potopul. Vai de canapeaua noastră! :)
Ieri a plecat la Târgu Mureş, şi ploaia a stat. Acum se apropie de Sibiu - şi ploaia se îndârjeşte tot mai tare. Sincronicităţi, le-ar fi zis Jung; divanicităţi, le-aş zice eu. :)

Trimiteți un comentariu

Statistici

  ©Radu Vancu - Sebastian în vis - Template by Dicas Blogger.

SUS