vineri, 30 decembrie 2011

Doris Mironescu, "Viaţa lui M. Blecher. Împotriva biografiei"

Iată cum se leagă lucrurile: abia ce-l pomeneam, în a doua scrisoare către Claudiu, pe dragul meu prieten Doris Mironescu şi uite că aflu ceea ce, de fapt, aşteptam de ceva vreme - anume că i-a apărut în sfârşit cartea despre Blecher, la editura Timpul. Se numeşte, aşa cum spuneam în titlul postării, Viaţa lui M. Blecher. Împotriva biografiei şi are 202 pagini, cuprinzând cam jumătate din teza de doctorat trecută de Doris magna cum laude acum doi ani.
Pentru mine, e o carte despre doi autori care mă interesează în cel mai înalt grad - Blecher, excepţionalul prozator aflat în centrul reevaluărilor canonice ale interbelicului, şi Doris, care, în ciuda discreţiei excesive, e unul dintre cei mai buni trei-patru critici tineri (şi, cred eu, făcut înainte de toate pentru critica de poezie - poate şi pentru că are "temperament creator, de artist", cum scrie Antonio Patraş pe coperta a patra). E o carte care merită un destin norocos atât pentru sujetul, cât şi pentru exegetul ei.

17 comentarii:

marul 30 decembrie 2011 la 09:06  

si uite-asa rezista blecher peste timp ...

Radu Vancu 30 decembrie 2011 la 13:49  

Aşa e - şi cum mai rezistă! :)

codrin,  2 ianuarie 2012 la 11:46  

desi nu cred in topuri si clasamente, sunt total de acord ca doris mironescu este un critic serios si inspirat. felicitari

Radu Vancu 3 ianuarie 2012 la 00:13  

Total de acord - si cu caracterizarea, si cu felicitarile! :)

Anonim,  3 ianuarie 2012 la 17:31  

m-ati facut curios. o sa-mi procur si eu cartea lui doris mironescu.
dar ceva ma nedumereste, vi-o spun cinstit si sper sa nu va suparati prea rau: cum de nu suflati o vorba despre o alta monografie blecher, aparuta tot anul asta, ma refer la cartea adei bravescu. am auzit vorbe frumoase despre ea.
cu scuze pentru interventie,

marius trocea

Radu Vancu 3 ianuarie 2012 la 17:36  

Marius Trocea: Teribil mă supraestimați dacă aveți impresia că citesc tot ce apare! :)
Însă, firește, o să caut și cartea Adei Brăvescu. Mulțumesc pentru semnalare.

Anonim,  3 ianuarie 2012 la 20:12  

:))))
eu zic ca nu va supraestimez. am eu banuiala ca cititi destul din ce apare - nu chiar tot, dar, repet, destul. si cum banuiam si ca o carte despre blecher (oricare ar fi ea, macar din curiozitate...) nu va lasa indiferent, am avansat intrebarea de mai sus. :)

in orice caz, doris mironescu e un nume pe drept cuvint cunoscut, asa ca nu-mi imaginez ca volumul lui n-ar fi o lectura si utila si placuta.

acelasi mariu trocea

Radu Vancu 3 ianuarie 2012 la 21:42  

E, într-adevăr, o lectură cât se poate de antrenantă & instructivă - sper să apuc să potez o notiţă despre ea zilele astea.
(Mulţumesc pentru încredere - absolut nemeritată, vă asigur.)

Anonim,  3 ianuarie 2012 la 22:51  

mai citim si noi cite ceva. :)

marius t

Radu Vancu 4 ianuarie 2012 la 12:44  

Nu m-am îndoit nici o secundă! :)

Anonim,  13 ianuarie 2012 la 13:46  

Am fost studenta domnului Doris Mironescu si nu-i pot aduce decat laude pentru maniera plina de profesionalism in care ne-a predat/evaluat, pentru felul dumnealui de a fi. E un intelectual in toata puterea cuvantului, merita sa-i fie recunoscute meritele!

Radu Vancu 13 ianuarie 2012 la 14:53  

Iaşul are într-adevăr o catedră de litere absolut excepţională - pe lângă Doris Mironescu, mai sunt acolo Antonio Patraş, Bogdan Creţu, Loredana Opăriuc şi destui alţi profesori de primă mână.

Anonim,  24 aprilie 2012 la 22:28  

Sunt mandra sa mentionez ca domnul profesor Doris Mironescu a fost indrumatorul lucrarii mele de licenta in 2008, totdata si anul in care s-a casatorit! este un om de mare valoare, un om caruia trebuie sa ii fie recunoscute meritele.

Evelina,  13 ianuarie 2014 la 16:59  

Buna ziua, Imi puteti spune, va rog, unde sa gasesc aceasta carte? Nu am avut succes nici un librarii, nici la biblioteca si nici online...
Va multumesc

Radu Vancu 13 ianuarie 2014 la 19:27  

Cred că cel mai eficient ar fi să-l întrebați direct pe autor:

dorismironescu@yahoo.com

Anonim,  13 februarie 2014 la 21:41  

problema e ca doris, fiind intr-adevar o rara avis in neseriozitatea literara de azi foloseste 'm. blecher' nu 'max blecher' ca multi altii

Trimiteți un comentariu

Statistici

  ©Radu Vancu - Sebastian în vis - Template by Dicas Blogger.

SUS