miercuri, 1 decembrie 2010

Două poeme


...din "Amintiri pentru tatăl meu", pe post de trailer. :)


Sfoara de rafie

Dacă ar fi să se întâmple azi,
nu m-ai recunoaşte. Au trecut 13 ani
de la numărul tău cu sfoara de rafie,
şi în 13 ani de bătut capul cu trucul tău
m-am îngrăşat 20 de kilograme.
Port barbă, peste inimă mi-a crescut păr

des ca iarba de pe mormântul tău.
Dacă ar fi să se întâmple azi, cum ziceam,
dacă ar sări lespezile de pe morminte
şi aţi ţâşni voi morţii, toţi deodată,
ca popcornul pocnind afară din cratiţă,
cu carne albă şi pufoasă pe oasele înnegrite

ca bobul de porumb prăjit, şi aţi veni fiecare
să vă căutaţi viii, nu m-ai recunoaşte.
Dar asta n-are importanţă – nici pruncul nu-şi recunoaşte
de la naştere părintele. O să te iau de mână
şi o să fii pruncul născut de mine în lumea veşnic pufoasă,
în care totu-i alb ca sfoara de rafie nefolosită.


Buru buru


Mi-e teamă că, ajunşi acolo, n-o să ştiu
să mă port cu tine. Asta în ipoteza în care
Marele Disciplinator o să ordone îngerilor-plasatori
să ne conducă în aceeaşi colonie. Sau, înainte de toate,
în ipoteza că o să ordone să fim preluaţi
de îngeri-plasatori, şi nu de cealaltă echipă.

Destul cu ipotezele. Mi-e teamă că n-o să ştiu
să-ţi vorbesc iar – atunci aveam 19 ani,
acum suntem aproape de-o vârstă.
Ori poate o să fiu mai bătrân decât tine,
cu apucăturile unei mame între două vârste,
gata să te înfund cu mâncare

şi să-ţi fac buru buru la buze
dacă mi se pare că eşti supărat.
Ah, tati – când mă gândesc la noi doi acolo,
îmi trece prin inimă ceva ca un câine
traversând, cu ochii strânşi
până la lacrimi, o autostradă.




8 comentarii:

Anonim,  3 decembrie 2010 la 00:05  

uff, m-a traversat umbra câinelui, a trecut prin multe intersecţii...
ce bine că ne scrii

Radu Vancu 3 decembrie 2010 la 00:08  

Ora, vestea că are încă umbră după ce a trecut de intersecţii îmi dă înspăimântător de multă speranţă... :)

marul 4 decembrie 2010 la 08:31  

buru buru nu rezista . nu-si au locul neologismele in raport cu tonalitatea textului :)

capricornk13,  9 decembrie 2010 la 15:26  

Radule, trebuie sa faci ceva cu comentariile astea! Of, tot incerc sa pun comentarii, insa nu reusesc:(
nu se incarca pagina, nu-mi apare cuvantul captcha...
in fine, vroiam sa-ti spun ca mie imi plac foarte mult poemele si se te intreb daca gasesc amintirile prin carturesti :)

Radu Vancu 9 decembrie 2010 la 21:40  

Capri, zău că nu ştiu ce se întâmplă cu comentariile, o să întreb pe cineva mai deştept dacă şi cum se poate rezolva problema.
Cât despre poeme, mă bucur mult că-ţi plac, astea noi au venit toate dintr-un jet şi, nu ştiu de ce, nu le pot reciti ca să-mi dau seama dacă-s bune sau nu.
În iulie, când mă chestiona privitor la o nouă carte, domnul Tzone spunea că ar fi ca şi semnat un contract cu Cărtureştiul. Acum, rămâne de verificat dacă se pot găsi cărţile de la "Vinea" acolo. Cum în Sibiu nu există Cărtureşti, nu pot fi eu cel care să verifice :)

Trimiteți un comentariu

Statistici

  ©Radu Vancu - Sebastian în vis - Template by Dicas Blogger.

SUS